29 października 2018

Z WARMII I MAZUR DO ANDALUZJI

4 marca 2018 r. uczestnicy z giżyckiego Hufca Pracy oraz Środowiskowego Hufca Pracy w Elblągu rozpoczęli kluczowy etap projektu „Inwestycja w przyszłość 3”- trzytygodniowy staż zawodowy w hiszpańskiej Ubedzie.

W niedzielny poranek młodzież pożegnała rodzinę, przyjaciół i wyruszyła w daleką podróż ku nowym wyzwaniom.

Uczestnicy projektu pracować będą w miejscowych restauracjach, salonach fryzjerskich i warsztatach samochodowych, a komunikację z pracodawcami i personelem z pewnością ułatwi ukończony w kraju kurs języka hiszpańskiego. Współpraca z obcojęzycznym zespołem stanowi bezcenną okazję do zdobycia nowych doświadczeń i umiejętności. Równie cenne będzie poznanie specyfiki organizacji pracy właściwej dla swojego zawodu w innej części Europy. W czasie stażu nie zabraknie także okazji do zwiedzania i kontaktu z odmienną od naszej kulturą. Pobyt za granicą, praca w nowym środowisku, czy chociażby konieczność dotarcia do firmy, w której odbywany jest staż niezwykle pozytywnie wpływa na kompetencje społeczne młodzieży, jej samodzielność i umiejętność dostosowania się do nowych warunków, a w konsekwencji do znalezienia satysfakcjonującego zatrudnienia po zakończeniu nauki.

Pobyt młodzieży OHP na drugim końcu Europy został zorganizowany przez instytucje partnerskie: Warmińsko-Mazurską Wojewódzką Komendę OHP w Olsztynie, organizację pośredniczącą Euromind oraz hiszpańskich pracodawców. Dzięki współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej udział w projekcie jest dla uczestników całkowicie bezpłatny.  Młodzież ma opłacone: zajęcia przygotowawcze, podróż, zakwaterowanie, wyżywienie, wycieczki, ubezpieczenie, a także otrzymuje kieszonkowe na własne wydatki.

Projekt „Inwestycja w przyszłość 3” realizowany jest w ramach programu ERASMUS+.

Autor tekstu i zdjęć: Marta Buczyńska doradca zawodowy MCK w Giżycku

WAMA_1_ Przelot samolotem młodych uczestników OHP z Warmii i Mazur

WAMA_2_ Spotkania z rodzicami uczniów biorących udział w projekcie w Giżycku i Elblągu, podczas których wojewódzki koordynator projektu omawiał kwestie związane z przygotowaniem i pobytem młodzieży za granicą.